Wednesday, March 31, 2010

Andai diberi peluang...

Andai ana diberi peluang oleh Allah untuk menjadi seperti Sang Matahari,
sudah pasti ana mahu menjadi seperti sang matahari,
matahari yang sentiasa bersabar dengan segala sungutan serta kemarahan orang.

Sentiasa setia memberi cahayanya untuk segenap makhluk, walau dicerca dan dihina.

Sang setia memberi kecantikan dan keserian kepada si bulan di waktu malam.



Namun aku adalah aku yang sentiasa ego, pentingkan diri sendiri,
serta hamba yang sentiasa lupa untuk mensyukuri nikmat pemberian dari-Nya.
Manusia yang merasakan diri sendiri sentiasa berul dan tidak pernah salah.

Manusia yang merasakan orang lain tidak mempunyai apa-apa nilai...



Ya Allah,
Aku mensyukuri dengan kegagalan yang engkau berikan,

begitu payah untuk aku menerima kemerosotan aku didalam imtihan baru-baru ini,

namun aku mengerti, mungkin ini salah satu cara
untuk Mu mengajarku tentang erti kehidupan ini.


Ya Allah,
aku berterima kasih kepada Mu kerana aku hanya mengalami sedikit kegagalan,
aku masih mempunyai teman sebilik yang sentiasa memberi dorongan,

aku masih mempunyai rakan setugas yang sentiasa mem'back up' dari belakang
,
aku masih mempunyai anak buah yang dedikasi dalam bekerja,
dan yang paling penting, Engkau tidak meninggalkan aku...



Terima kasih Ya Rahman, Ya Rahim.....


Aku mensyukuri nikmatMu...

No comments:

Post a Comment