Tuesday, June 22, 2010

ESQ Angkatan 11 Kelantan

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...

Demi matahari dan sinarnya di pagi hari...
Demi bulan apabila ia mengelilingi...
Demi siang hari apabila menampakkan dirinya...
Demi malam hari apabila ia menutupi diri....
Dem langit serta seluruh binaannya...
Demi bumi serta serta yang ada di hamparannya...
Demi jiwa dan penyempurnannya...
Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketakwaaan...
Beruntung bagi yang mensucikannya...
Merugi bagi yang mengotorinnya...



YA ALLAH...YA RAHMAN... YA RAHIM

Nampaknya dah dekat seminggu aku telah menyertai satu satu training ESQ 165 Leadership Seminar. Dan dekat seminggu baru aku mengenali kembali siapa diriku?kemana aku akan pergi?dan mengapa aku hadir di muka bumi ALLAH?

Ya Allah, Ya Rahim dengan sifat kasih sayang engkau telah mengizinkan aku untuk hadir di satu program yang cukup memberi satu nikmat yang sangat besar. Dengan program ini aku kembali mengenalMU, tahu tanggungjawabku terhadapMU, dan betapa Engkau sayang akan hambaMU yang penuh kefasiqan serta kejahilan terhadaMU.

Apa yang mungkin ingin ana kongsikan untuk kali ini ialah tentang ESQ 165. Mungkin kebahagiaan yang ana rasa etika ini ana tak mampu untuk ucap melalui perkataan dan tidak mampu untuk ana titipkan di posting kali ini. Kebahagiaan kali ini seakan sukar untuk ana ucapkan kerana ana berasa begitu bahagia.

Terima kasih YA ALLAH, bukan ESQ 165, bukan Dr Ary Ginanjar pengasas modul ESQ 165. Ini kerana apa yang ana rasai ketika ini dan 70 orang didalam ESQ Angkatan 11 Kelantan serta beribu-ribu Alumni ESQ hanya milik ALLAH S.W.T. Mungkin Dr Ary dan ESQ sebagai jalan ataupun cara untuk ALLAH sampaikan kebahagiaan tersebut.

Terima kasih YA ALLAH, pemilik kebahagiaan abadi...Mungkin beberapa peristiwa menarik ketika training ESQ akan ana titipkan di posting yang lain....


No comments:

Post a Comment