Monday, February 22, 2010

Cinta Kita


Ya Allah,
dimanakah lagi dapat kutemui cinta sejati
kecuali pada cintaMu...
Kemana lagikah cinta ini harus berlabuh
kecuali pada kasihMU
Jadikanlah hati yang lemah ini Ya Allah...
Tertambat kukuh hanya padaMu


Ya Allah,
Aku mohon redha atas segenap keputusanMu
Kesejukan setelah matiku...
kenikmatan memandang WajahMU
dan kerinduan untuk berjumpa dengan Mu
Ampunilah diri ini yang tidak berharga Ya Allah
Penuhilah kehinaannya dengan kemuliaan maghfirahMu


Ya Allah,
masukkanlah aku dalam kalangan hamba-hambaMU
yang engkau cintai


Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya padaMU
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaimu...


Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut padaMU,
Agar tidak terjatuh aku ke dalam
jurang cinta nafsu


Ya Rabbi,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling dari
hatiMU....

No comments:

Post a Comment